3e weekje in GranCanaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu 3e weekje in GranCanaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu

3e weekje in GranCanaria

Door: Myrthe Westenbrink

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 Januari 2016 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Allereerst wil ik natuurlijk iedereen en onwijs mooi 2016 wensen, want tsja het oud en nieuw gevoel was er dan wel niet maar het is zeker 2016 nu! Om het gevoel toch een beetje te creëren wouden we oliebollen kopen, we hoorde dat dit kon in een Nederlands eet-café ( de Vollendammer) in een ander plaatsje. Mir en ik waren vrij dus we hebben deze taak op ons genomen. Eenmaal aangekomen bleek de Vollendammer dicht te zitten maar godzijdank zou hij later op de dag weer open gaan, daarom besloten we om daar een hapje te eten en te wachten. Na een uurtje wachten was de Vollendammer open, dus gingen we vol goede moed en met een volle buik op jacht naar oliebollen. Maar tot onze grote schrik hel waren de oliebollen al uitverkocht, even stortte mijn wereld totaal in. Had ik potverdorie 30 minuten in de taxi gezeten voor oliebollen heeft die koekenbakker ze niet meer. ik zag in een hoekje nog 1 zakje staan en deed nog een poging om te onderhandelen, maar helaas het feest ging niet door. We zijn dus voor piet jan snot dat hele eind in de taxi geweest gelukkig was het gezellig en had ik een onwijs lekkere hamburger gegeten ( een goede bodem voor een prachtige nacht). Eenmaal terug in het hotel zijn we ons gaan klaarmaken voor de nacht, in ons kerstpakket zaten nog flessen appelchampagne dus deze hebben we meester gemaakt tijdens de klaarmaaksessie, hierdoor zagen we eruit als prinsessen. Eenmaal op de barstrip gingen we natuurlijk weer helemaal los, we gingen er vanuit dat er vanzelf wel afgeteld zou worden waardoor we het 12 uur moment niet zouden missen. Toen het 2 minuten voor 12 was zijn we maar midden op het plein gaan staan om naar het grandioze vuurwerk te gaan kijken en om het aftel moment mee te maken, het bijzondere was dat in het ene cafe het eerder 12 uur was als in het andere cafe, bedoel in Nederland loopt de klok toch overal gelijk. Ik had dus vanaf dat moment alle hoop gevestigd op het vuurwerk. Maarliefst 2 vuurpijlen en 3 knallen gingen de lucht in, gelukkig zat er op dat moment niet op de wc want dan had je heel het feest gemist. We hebben even de goede voornemens doorgesproken ( die van mij zijn dit jaar: minder alcohol en minder uitgaan) en toen hebben we het maar op het zuipen gezet wat misschien niet de beste keuze was aangezien ik aan het einde van de avond overal vanaf viel waardoor ik nu nogsteeds met een blauwe kont en een bult op m’n hoofd op de bank zit. Maar ondanks dit alles was het een onwijs mooie avond en hebben we onwijs genoten met de groep.
De week werken ging als sneeuw voor de zon voorbij. We begonnen de week met een training jetshower, ja de doodstraf. Alleen was ik dit keer dus ook het haasje. Iemand uitlachen die wordt bekogeld met een keiharde waterstraal is leuk, eronder staan is een marteling. 1 voordeel was wel dat ik van top tot teen mooi schoon was en met een fris gevoel de rest van de week aankon. Het team met collegas leren we steeds beter kennen en nu komen we erachter hoe ontiegelijk lui sommige mensen kunnen zijn. 1 collega heeft wat weg van Ms Bullstronk uit de film Matilda, een grote dikke zwetende kamerolifant die elke dag zo ontiegelijk moe is dat het haar soms allemaal wat teveel is, dat was deze week dus het geval. Ik had een hele drukke ochtend ( 2x 45 minuten massage en 1x 25 minuten) nou kwamen de mensen van de 25 minuten massage 10 minuten te laat waardoor ik nog maar heel even kon masseren, de massage werd dus verschoven naar een ander tijdstip. ( ik had op dat tijdstip zwembaddienst waardoor de massage naar mijn GROTE vriendin ging) Na mijn pauze keek ik even rustig in de planning en zie ik ineens dat mijn heerlijke rustige zwembadmoment is verpest door een massage, de massage die vanmorgen verplaatst was om precies te zijn. Ik ben toch maar even naar de receptie toegelopen om te vragen waarom het zo is gegaan zonder dat met mij te overleggen, ik kan dan wel stagiair zijn maar ben geen deurmat waar je zo overheen kan lopen. Het was volgens de receptionist ook allemaal vrij raar en ze heeft de massage teruggeboekt naar mijn collega, die kwam 3 minuten later naar het zwembad om uitgebreid haar excuses te maken, de reden dat ze niet kon masseren was omdat haar kamer een zooi was… gelukkig had ze wel tijd genoeg om heeeeel rustig 3 bekers water drinken, het zweet van de hoofd afvegen en 300 keer aan ons vertellen hoe moe ze wel niet was. Maar eind goed al goed, ik heb me prinsheerlijk vermaakt aan het zwembad terwijl zij zichzelf nog verder in het zweet kon werken tijdens de massage.
Mijn goede voornemens had ik na 2 dagen al verpest, even een avondje wat drinken liep uit tot een compleet zuipfestijn. Natuurlijk hebben we ons eerst gemeld bij onze grote vriend met de waterpijpen, ik bedoel wat je gratis kunt krijgen moet je gratis ophalen, we blijven toch echte Nederlanders. Lekker dansen en lekker zuipen was het levensmotto op dat moment. Later op de avond kwamen we een grote groep met jongens tegen, ze vertelde ons dat ze op trainingskamp waren, ik ging er gewoon vanuit dat ze daarmee bedoelde –bierdrinken – zuipen- uitgaan- zonnen en als er tijd voor is een beetje voetbal. Maar dit bleek niet helemaal waar te zijn, het was namelijk het jeugdteam van Ajax. Alsof god mijn gebeden had gehoord. Ik mijn gedachten dacht ik altijd dat profvoetballers toch echt ontzettend knap waren, kijk lelijk waren ze niet maar warm werd ik er ook niet van, gelukkig had ik daar de alcohol voor.. weer een goed voornemen verpest.
Een nieuw dingetje wat ik deze week heb geleerd is Sorteo, alle slapende mensen aan het zwembad wakker maken, ze een lootje in de hand duwen en vertellen dat ze mee kunnen doen met de loterij met als prijs een massage van 25 minuten. Natuurlijk heb ik wel uitgezocht aan wie ik de kaartjes ging geven, de kans was namelijk groot dat ik zelf de massage moest gaan doen bedoel je gaat het jezelf niet express moeilijk maken door een oude behaarde stinkende man een lootje te geven. De 46 mensen die ik heb wakker gemaakt waren op z’n zachts gezegd niet blij met mijn bezoek, en terecht. Ik zou er ook niet blij van worden als er iemand in m’n zonlicht zou gaan staan, me uit me slaap haalt en me perse zo’n stom lootje in de hand wil drukken. Toch zaten er ook een paar gierige Duitsers bij die graag meerde kaartjes zouden willen hebben, en ach ik ben de moeilijkste niet ( het liefst had ik ze de hele stapel gegeven zodat ik de zon in kon) dus ik heb ze een stuk of 4 lootjes gegeven. Het moment van de waarheid was kort gezegd bijzonder. In Nederland zou gewoon de keukenjuf een lootje trekken en klaar. Maar hier ging dat allemaal even ander, er was iemand van de housekeeping, iemand van de technische dienst, iemand van de receptie, iemand van de keuken, de onderdirecteur en zelf DE directeur. Allemaal werden ze na elkaar bij het zwembad geroepen met een plastic bekertje appelsap (wat ik natuurlijk weer ontzettend goedkoop vond aangezien ze wel in pak staan) toen ze eenmaal op de rij stonden proosten ze met het plastic de lucht in, het was de bedoeling dat alle gasten mee zouden applaudisseren maargoed die waren natuurlijk net weer in slaap gevallen nadat ik ze had wakker gemaakt voor zo’n stom lootje. Na 20 minuten mocht ik eindelijk de envelop brengen en een lootje trekken, een Duitse mevrouw was de gelukkige winnaar. En mocht met dr billen bloot voor een massage.
In het hotel was deze week ook een travenstietenshow, ik vond het geweldig. We hadden al eerder afgesproken om een keer naar JUMBO te gaan, dat moet de plek zijn waar deze shows geweldig zijn. Maar zelfs hier heb ik me ogen al uitgekeken, de hakken waarop hun kunnen dansen… Ik vind het al knap als ik niet val bij een hakje van 3 cm, deze hakken waren wel 10 keer zo hoog. De jurken die ze aanhadden… big fat gypsy wedding was er niks bij. Maar vooral de benen, ik zou werkelijk waar een moord plegen voor dat soort benen. Nouja een moord gaat ver, ik neem ook genoege met varkenspootjes.
Het Nederlandse eten begin ik met de dag meer te missen. Vooral toen ik op oudjaarsdag zag dat het thuisfront aan een heerlijk kopje soep zat en ik gewoon een droog broodje met sla aan het weg peuzelen was. Ik geef het niet graag toe maar ik mis mama’s groenten. De groente die ik normaal altijd belachelijk maak of uitscheld (en uitspuug) mis ik nu dus echt. Het water loopt me ook in de mond als ik denk aan boerenkool of aan andijvie. Dus als iemand zich geroepen voelt om een zak op te sturen, hij is welkom.
3 weken gehad, totaal uitgeput van het uitgaan kijk ik uit naar m’n vrije dagje morgen. Nog 8 weken te gaan om te genieten van de rust, te rijden op kamelen en om alle clubs onveilig te maken. Wat een heerlijk vooruitzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Gran Canaria

Myrthe

Actief sinds 09 Dec. 2015
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 6822

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 03 Maart 2016

GranCanaria

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: