Eerste weekje Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu Eerste weekje Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Gran Canaria

Door: Myrthe Westenbrink

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

22 December 2015 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Vorige week kon de reis dan eindelijk beginnen, 11 weken naar het zonnige GranCanaria om daar stage te lopen in de thalasso. We vertrokken op woensdag rond een uurtje of 4 naar de luchthaven in Dusseldorf, de heenreis was nou niet dat je zegt een feest. Het regende onwijs hard en ik wist gewoon dat het moment van afscheid nemen eraan zat komen. Scheelt dat ik met super leuke meiden naar het zonnige spanje ging dus kon ik me er vrij snel bij neer leggen. Het vliegen was zoals altijd weer een feetje, alleen duurde deze vlucht me net iets te lang ( 4,5 uur in een te krappe vliegtuigstoel dicht bij het toilet is geen aanrader) Toen we eindelijk aankwamen op het vliegveld was de vakantiestemming voor 100% nee wat zeg ik 200% aanwezig. De zon scheen en het was onwijs lekker warm. Helaas toen we aankwamen in het hotel was de vakantiestemming voorbij, we kregen te horen dat we maarliefst 40 uur in de week moesten werken ( wat ik later hoorde was dat de stagiaires hier per persoon ongeveer 3000 euro in de maand opleveren) na een half uur hyperventileren en tranen wegslikken kwam de volgende tegenslag we zouden pas vanaf zondag bij elkaar op de kamer slapen, even had ik bijna een ticket terug naar huis geboekt. Tijd om rustig de koffer uit te pakken en te wennen aan het weer was er niet. We konden meteen onze werkkleren aandoen en beginnen met trainingen, de trainingen worden hier gegeven door Dani, onze spaanse vriend. Hij praat maar half Engels dus ik kan hem prima verstaan aangezien mijn Engels ook maar half is. De man in kwestie is rond de 35, vrij handtastelijk en een onwijze charmeur, helaas vallen we niet op Spanjaarden dus kan hij deze groep stagiaires beter aan zich voorbij laten gaan. De enige training die me eigenlijk echt is bijgebleven is de AquaJet, Marijn mocht als eerste proefkonijn zijn voor deze behandeling. Dit hield in dat ze in dr blote poeperd met de rug naar ons toe in een 5 meter lange gang moest staan terwijl wij haar met een moordend harde straal mochten natspuiten. De tranen schoten me in de ogen van het lachen, het leek wel de doodstraf. Toen we klaar waren met de trainingen gingen marijn en ik kennismaken met onze spaanse kamergenoot, even schrokken we ons kapot… Een spaanse meid inclusief haar koelkast vol met wodka, 4 sloffen sigaretten op tafel, 20 asbakken en een kamer vol pokemon posters troffen we aan, we wisten niet hoe snel we weg moesten komen. Toen we naar de andere kamer gingen zaten daar onwijs leuke meiden die ons vertelde dat er nog een kamer leeg was hebben we geen seconde getwijfeld en hebben onze hele klerezooi over de gang gesleept waardoor we uiteindelijk toch nog bij elkaar op de kamer konden slapen.
Uitgaan kunnen we hier geweldig we zitten namelijk maar 5 minuten van alle clubs, cafés en restaurantjes, op elke straathoek wordt het woord gratis hard geroepen. De eerste avond stappen hebben we daar meteen goed gebruik van gemaakt, gratis champagne, gratis sisha, gratis shotjes en een onwijs mooi GRATIS optreden van ABBA look a likes. Ook kun je hier gewoon met een groep van 20 allemaal 2 euro inleggen en de hele avond wodka zuipen, alsof je in de hemel terecht bent gekomen. Het enige waar ik een beetje moeite mee heb zijn alle plakkerige Spanjaarden, op het moment dat ik sta te dansen alsof ik shakira ben hoef ik geen hitsige Spanjaard om me heen. Wanneer dit toch het geval is wordt het tijd om naar een andere club te gaan.
Toen we aankwamen is ons gezegd dat we precies met de neus in de boter waren gevallen er was namelijk op Zaterdag 19-12 een groot kerstfeest in 1 van de andere hotels waar we echt naar toe moesten komen. Dit vonden wij een leuk plan omdat we dan ook de meiden uit de klas weer zouden zien, er werd ons gezegd dat we ons netjes moesten kleden. Zo gezegd zo gedaan we hebben maarliefst 2 uur lopen tutten en 3 uur gedaan over welke kleding we aan moesten doen, eenmaal op het feest schrokken we ons KAPOT… alle spaanse meisjes liepen daar in een jurkje zie poes niet. Onze opvatting van netjes was net iets anders, niet dat wij in een mantelpakje liepen maar dit ging ons allemaal net iets te ver. Ook over de schoenen heb ik me flink verbaasd het leken meer op moordwapens zo hoog de hakken waren. Achteraf gezien had ik zelf ook beter dat soort schoenen aan kunnen doen want we moesten werkelijk waar uren wachten op ons drinken, 53 minuten heb ik in de rij gestaan, ik vond zelf dus ook dat ik wel recht had op 2 drankjes. Probleem was alleen dat het glas voor driekwart werd gevuld met Malibu waardoor ik na 4 glazen onder de tafel lag te zoeken naar geluk.
Het werk hier is onwijs leuk, nu we een paar dagen opweg zijn krijgen we onwijs veel verantwoordelijkheid waardoor je echt het gevoel hebt dat je een werknemer bent en geen stagiair. Onze dagen bestaan vooral uit masseren, en zwembaddienst. Vroeger wou ik altijd badjuf worden op Centerparcs, nou deze droom komt hier dus helemaal in vervulling, het is dan wel geen centerparcs maar de hele tijd koekeloeren naast het water vind ik zeker geen straf, jammere is alleen dat ik zelf geen duik mag nemen. Het masseren viel me in het begin een beetje zwaar 4 massages van 45 minuten achter elkaar is toch een beetje heftig maar zeker onwijs leuk. Toch heb ik me verbaasd hoeveel haar mensen kunnen hebben op hun rug/benen . We vragen de mensen of ze een soort slip aan kunnen doen zodat we wel de volle lengte van de benen kunnen masseren, helaas had ik deze week meteen een meneer die het niet nodig vond om de slip aan te doen. Toen ik klaar was om te masseren schrok ik me een hoedje, de meneer in kwestie lag poedelnaakt op de bank ( helaas had hij niet het lichaam van Zac Afron maar meer dat van Herman den Blijker) We beginnen met masseren op de rug waardoor ik gelukkig niks hoefde te zien van z’n gereedschap, bij het omdraaimoment heb ik geprobeerd niet te kijken maar helaas lag de handdoek ver van de plek waar die moest liggen. Het enige wat ik hier over kwijt wil is dat het spreekwoord ‘groot gereedschap hangt onder een goed afdakje’ hier zeker van toepassing was. ( die nacht heb ik nachtmerries gehad dus ik heb besloten om tegenwoordig maar gewoon te zeggen dat ze hun eigen ondergoed mogen aanhouden, probleem opgelost)
Het hotel zit vol met stagiaires wat echt onwijs gezellig is, je bent niet allemaal dezelfde dag vrij, daarom is het leuk om met een grote groep te zijn. Ik heb vandaag mijn eerste dagje vrij gehad en werkelijk de hele dag alleen maar aan het zwembad in de zon gelegen. Het was heerlijk! Ik denk dat ik me hier de komende 10 weken zeker nog wel ga vermaken.



  • 22 December 2015 - 21:42

    Monique:

    Geweldig om te lezen dat jullie t zo naar jullie zin hebben.
    Ik zie prachtige foto's en filmpjes voorbij komen op de app... Ik zeg! Blijf vooral genieten dames

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Gran Canaria

Myrthe

Actief sinds 09 Dec. 2015
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 6842

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 03 Maart 2016

GranCanaria

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: