Week 6 in Gran Canaria - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu Week 6 in Gran Canaria - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu

Week 6 in Gran Canaria

Door: Myrthe Westenbrink

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

28 Januari 2016 | Spanje, Playa del Ingles


En we zitten op de helft, wat zeg ik we zijn al over de helft heen. De tijd gaat me nu toch wel een beetje te snel, vooraf had ik namelijk verwacht dat ik het redelijk moeilijk zou vinden om zo’n tijd van huis te zijn. Niks blijkt minder waar, ik vermaak me hier prima en verheug me nog helemaal niet op het moment om afscheid te nemen van m’n leventje hier. Ik heb hier nu al zo’n leuke groep met meiden die echt voelen als vriendinnen, om die straks allemaal achter te laten.. nee dat is nog niet het moment waar ik naar uitkijk. Deze week heb ik vooral een werkweek gehad. Aangezien ik vorige week maandag en dinsdag vrij was en deze week pas donderdag en vrijdag. Ik zit dus zoals ik dat zelf noem in een werkmarathon van 8 dagen. Opzich geen probleem aangezien ik 6 dagen daarvan split hebt, dit betekend dus dat ik smiddags nog prima kan zonnen, happy me. Bedoel ik moet nu niet de band tussen mij en de zon laten verpesten door een werkmarathon, dat zou belachelijk zijn.
Zo druk het vorige week was zo rustig is het nou. Ik heb ondertussen m’n hele neus al leeg gegeten.Een dag met 9 massages is teveel maar een dag zonder massages doet een mens ook geen goed, moet wel zeggen dat ik nu ondertussen pro in hartenjagen, schaken, spider solitaire en patience ben. Gelukkig hebben we de momenten dat er niks te doen was besteed aan ons zelf, we zijn de behandelkamers ingedoken om elkaar te masseren en te scrubben, nu zijn we dus weer zo glad als een aal en kunnen we de week aan zonder nekpijn. In deze 8 dagen heb ik 14 behandelingen gegeven, en daarvan zijn er natuurlijk altijd een paar gevallen die je aardig goed bijblijven. Zo had ik deze week 2 mensen met mankementen, 1 mevrouw had haar schouderblad gebroken en de ander had haar rib gebroken, als mij zelf zoiets overkomt dan zou ik niet zo snel een massage boeken aangezien de kans dan groot is dat je met verbrijzelde botten naar buiten komt.. maargoed deze mensen dachten daar anders over. Probleem was wel dat ze bij iedere aanraking weer een kreuntje van pijn gaven, kijk als je er dan gaat liggen wees dan ook een grote meid en ga niet zeuren.
Deze week is ook de week van de nieuwe stagiaires, er zijn in totaal nu 16 nieuwe bijgekomen en alsof dat nog niet genoeg was komen er zaterdag nog eens 15 bij. Nou heeft onze kamer gelukkig al 2 stapelbedden dus zal daar niemand meer bij in komen, maar omdat alle nieuwe mensen ook ergens moeten slapen worden nu ook alle 2 persoonskamers tot 4 persoonskamers gemaakt. Nou is dit bij de meeste kamers geen probleem omdat er genoeg ruimte is maar en zitten ook kamers bij waar dit gewoon niet mogelijk is omdat ze dan hun kont nu al niet eens meer kunnen keren. Kamer 1 is nu ook gevuld, kamer 1 wordt ook wel de kakkerlakkenkamer genoemd, bij aankomst konden deze meiden dus meteen aan de slag met de kakkerlakkenspray. In de 6 weken dat wij hier nu zitten hebben wij 6 kakkerlakken gezien waarvan 3 buiten, toch vond Marijn het nodig om zich te verdiepen in deze diersoort. Op mooie zondagavond heeft ze dus alle kakkerlakken opgezocht en alle informatie opgeslagen in haar hoofd. Dus bij het zien van een kakkerlak roepen we Marijn en die kan dan meteen zien of het kleine monster eitjes bij zicht draagt, uit Duitsland Spanje of Afrika komt en of het een mannetje of vrouwtje is. Dat het de week van het ongedierte was bleek wel nadat ik een hagedis in de thalasso zag lopen, nadat ik zelf eerst op de bank was gesprongen van angst en zo hard had geschreeuwd waardoor de andere mensen dachten dat er brand was vertelde ik aan de manager dat dit beestje ons gezelschap aan het houden was. Haar antwoord was duidelijk.. ze doen niks, ze bijten niet dus we laten hem mooi zitten. Alle gasten hadden bijna dezelfde reactie als mij, en toen moest ik ze dus vertellen dat dat heel normaal was is een goed afgesloten wellnesscenter waar (volgens het boekje) hygiëne op 1 staat.
Deze week had ik ook weer het geluk dat ik Cartas mocht doen, ( kortingskaartjes door het hotel heen brengen) Esmee en ik deden het dit keer samen, zij deed het woord en gaf de kaartjes en ik liep er als roodkapje achteraan met een mand vol chocolade. Deze keer moesten wel alleen wel in iedere kamer naar binnen, we kregen dus een mastercard mee om alle deuren te kunnen openmaken. Na 2 verdiepingen te hebben gehad ging er bij mij ineens een lampje branden, er zit sinds vorige week namelijk een heel voetbalteam uit Tsjechië en ik wist toevallig op welke verdieping deze jongens sliepen. We zijn van de 10e verdieping razendsnel naar de 1e verdieping gerend waardoor we eerst even 20 minuten moesten bijkomen, water drinken en zweet moesten afvegen. Helemaal weer hersteld belde we aan bij de 1 van de kamers van de jongens, maar helaas er werd niet opengedaan. Bij binnenkomst in de kamer was het wel meteen duidelijk dat het een jongenskamer was. De geur .. alsof je 4 maanden geen sokken hebt gewassen en een onwijze troep. Ook bij de volgende deur hadden we geen geluk, maar toen kwam de 3e deur, en of we nu van geluk moeten spreken weet ik niet echt. Er werd opengedaan door een blonde jongen met de baard van sinterklaas, alleen liet hij net iets teveel van zijn lichaam zien waardoor ik nogal in de lach schoot. Hij had namelijk een net iets te klein T-shirtje voor z’n geslachtsdeel hangen. Ik heb hem gauw een chocolaatje in de hand geduwd en hem een ontzettend fijn verblijf gewenst, gelukkig kon de jongeman in kwestie zelf ook wel om de situatie lachen.
Natuurlijk mocht het uitgaan deze week ook niet ontbreken. Bij aankomst op zaterdagavond bleek onze indrinktent dicht te zijn.. ChinaWhite dicht.. dit was wereldnieuws. Toen ik ging vragen waarom ze precies dicht zaten werd er nogal smoezelig gedaan over de reden, eerst werd er gezegd dat er een probleem was met de verlichting, ik had bijna m’n vader gebeld aangezien me nu dus wel 4 gratis drankjes door de neus werden geboord! Uiteindelijk hoorde ik dat de club geen uitgaansvergunning had, wat ik toch nogsteeds vrij apart vind aangezien het 1 van de grootste clubs is in Playa. Gelukkig heb ik niet lang hoeven treuren er zit hier namelijk een soort gelijke johnys dus toen zijn we daar maar verder gaan feesten. Aangezien de carnaval hier al is begonnen (dat feestje duurt hier ongeveer een maand) was het onwijs druk in het cafe, nou moet ik wel zeggen dat de gemiddelde leeftijdsgrens op 50+ hing, maargoed ik had het naar m’n zin. Er was nog een vrouwtjes die het leuk had, ze was denk ik 57 en was toch plots vergeten dat ze smorgens geen bh aan had gedaan. Dus na een paar borrels werden wij gedwongen om naar haar hangende uiers te kijken, kortom het was een super mooie avond! Ook de andere avonden heb ik me super vermaakt, na een dagje werken is er niks leuker als genieten van het nachtleven, het scheelt dat hier iedere dag feest is waardoor je ook iedere dag kunt uitgaan.
Ik vond het deze week tijd worden om de kamer eens goed op te ruimen, aangezien we nu toch al de 6e week in gaan was dat ook geen overbodige luxe. Ik had even goede Hollandse hits op gezet en toen kon het feest beginnen. 3 kakkerlakken en een bult haar was de schade. Als echte Assepoester heb ik zelf OP MIJN KNIEEN de hele kamer gedweild. Ik kan wel eerlijk zeggen dat ik vrij trots op mezelf was, de andere meiden waren ook totaal onder de indruk, marijn zelfs zo erg dat ze na 10 minuten een fles limoenlikeur op de grond gooide… scheelt dat onze kamer toch een beetje stonk en er nu een heerlijk limoen geurtje rond hangt.
De laatste weken zijn nu dus alweer aangebroken terwijl het voelt alsof ik hier nog maar een weekje ben, nu ga ik m’n tas inpakken voor een wandeltocht door de bergen en een lekker middagje aan het strand. Denken aan huis doe ik niet meer ik leef in het nu en ga de komende 5 weken nog genieten van het uitgaan, het werken en niet te vergeten de gezelligheid in het hotel !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Playa del Ingles

Myrthe

Actief sinds 09 Dec. 2015
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 6838

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 03 Maart 2016

GranCanaria

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: