Tweede week in Grancanaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu Tweede week in Grancanaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Myrthe Westenbrink - WaarBenJij.nu

Tweede week in Grancanaria

Door: Myrthe Westenbrink

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

30 December 2015 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Wat gaan de weken hier snel zeg, we hebben kerst al gehad en oud en nieuw breekt alweer aan. Nou moet ik toegeven dat ik totaal geen kerstgevoel heb gehad, de zon schijnt hier veelste mooi en we konden gewoon uitgaan in korte broekjes en jurkjes. Ook in het hotel hangt niet echt een kerstsfeer er hangt hier kerstversiering uit het jaar 0 (de versiering lijkt op een blauwe Gouda kaas) Als stagiaires kregen we wel een kerstpakket, ik ga nooit meer zeuren over de grote van het kerstpakket van de jumbo, de chocolade was prima te doen, de chocoladekoekjes smaakte als hondenkoekjes, alleen de fles met appelbubbels staat hier nog dit bewaar ik natuurlijk voor morgennacht. Wel kregen we een kerstdiner aangeboden in het restaurant, ik vond dat ik groente moest gaan eten wat ik alleen even vergeten was is dat ik allergisch ben voor groene paprika waardoor ik de hele avond met een dikke lip en tong heb gelopen.
Onze week begon eigenlijk al best wel goed omdat er stagiaires naar huis gingen waardoor wij hun tosti-ijzer, waterkoker en gourmetplaat mochten hebben. (We hebben ook gelijk hun drank voorraad meegenomen aangezien ze dat toch niet meer op zouden drinken) Eindelijk konden we af van het rare eten in de Comendor ( zo heet de kantine hier) het eten wat we daar te eten krijgen is werkelijk waar elke week erger, je gaat er elke dag met het gevoel naar toe ‘erger dan gisteren kan het niet zijn’ maar wonder boven wonder lukt het ze elke dag weer. Ik noem het altijd maar de gevangenis, het bord waar we van te eten krijgen heeft 4 vakken en is van ijzer, de tafels waren ooit wit maar er zit zoveel sinaasappelsap op dat ze nu een oranje gloed hebben en de bankjes vallen nog net niet uit elkaar. Omdat alle werknemers uit het hotel daar mogen eten is het er een kippenhok dit komt vooral omdat alle Spanjaarden onwijs naar elkaar schreeuwen, ik denk ook dat de verzekering hier in het basispakket een gehoorapparaat heeft zitten.
Het werk vind ik nogsteeds super leuk, er werd gezegd dat het veel drukker zou worden in de periode rond kerst maar ik vond het reuze meevallen. Waar ik wel aan moet wennen is aan de planning hier, het ene moment moet je dit doen en het andere moment weer dat. Ik had een 45 minuten massage maar de klant was 20 minuten te laat, in Nederland zou de massage komen te vervallen maar mijn bazin vond dat ik de massage gewoon moest doen ik vroeg me af of ze zaagsel in haar hoofd had aangezien ik nog maar 30 minuten de tijd had. Waar het op neerkomt is dat de Spanjaarden alles op hun eigen tempo doen terwijl wij onze neus al lang hebben leeggegeten van verveling. Ik heb deze week heel veel in de miniclub gezeten, dit is een plek waar de kinderen worden gedumpt op het moment dat hun ouders genieten van ruim 3 uurtjes wellness. Ik had best bijzondere kinderen deze week… 2 jongens uit Denemarken waar ik de pinguïnsong van heb geleerd, 3 meisjes uit Spanje die me gewoon recht in me gezicht aan het uitlachen waren dat heb ik natuurlijk niet gepikt dus ik heb ze even verteld hoe vreselijk ik hun haar vond in het Nederlands (achteraf gezien is dit een onwijs kinderachtige actie maar ik was ervan geschrokken dat 3 kleuters van 5 me toch gewoon aan het uitlachen waren) 1 baby uit een onbekend land die het had gepresteerd om binnen 3 minuten z’n hele broek vol te poepen en een kindje uit Spanje die dacht dat hij een aap was, de eerste keer dat hij vanaf de glijbaan naar beneden sprong in de ballenbak moest ik er erg om lachen maar toen hij in 30 minuten zo’n 20 keer had gesprongen vond ik het vrij eng worden. De massages vind ik nog steeds het aller leukste om te geven, je komt zoveel verschillende soorten mensen tegen, bij sommige mensen heb je gewoon een goed gevoel maar bij andere mensen schiet je gewoon acuut in de lach. Ik had deze week een meneer die onwijs scheel keek, de onderbenen had van een olifant en de geur… het is niet te beschrijven. Ik durfde hem niet zo goed aan te kijken omdat ik niet wist met welk oog hij nou keek dus ik heb maar gauw gezegd dat hij moest gaan liggen met z’n face in the hole ( dit is mijn beste Engelse zin hier tot nu toe) toen ik terug de massage kamer in kwam heb ik mijn neus in me eigen t-shirt gestopt en ben ik begonnen met masseren. Eenmaal bij de rug aangekomen zag ik een rug vol met kraters en bulten en puisten en andere vieze dingen, ik moest weer even goed slikken en heb vanaf dat moment mijn ogen dicht gedaan en ben gaan masseren op m’n gevoel. Toch vond ik het sneu voor die vent, hij had wel 72 euro betaald voor een massage en ik vond dat ik mezelf gewoon over de geur en de puisten heen moest zetten, dat heb ik gedaan en na de massage kreeg ik een groot compliment dat hij het onwijs fijn had gevonden, eind goed al goed. De zwembaddiensten deze week gingen voorbij als dikke stront in een trechter man man man, tot het moment dat er een Spaans voetbalteam binnenkwam, een ander was glibberend van de stoel afgevallen alleen zoals al wel bekend is liet het mij koud, waar ik me wel onwijs over verbaas is over de zwembroeken, de ballenknijpers zijn hier terug in de mode volgens mij. (En nee dat is echt niet bij iedere man een pretje)
Natuurlijk zijn we deze week ook weer flink fijn uitgeweest, ondanks het gemis van Johnys heb ik hier geweldige nieuwe cafe gevonden, het hoekje of jankeesbar. Het mooiste is gewoon dat op het moment dat je vermeld dat je bij Gloria Palace werkt je meteen met open armen wordt ontvangen en de gratis drank je om de oren vliegt. Het is ons gelukt om 1 avond GRATIS uit te gaan en om toch allemaal zo bezopen als een aap naar huis te gaan. Bij het hoekje is een onwijs mooie dansvloer waar ik toch elke keer weer prachtige moves laat zien en bij jankeesbar kan ik karaoke zingen, ik bedoel wat wil een mens nog meer… nou er is meer er staat midden op het plein een grote houten plank waar je een voetbal doorheen moet schieten, daarnaast staat een vent met lullige prijsjes (fluitjes shirtjes en kerstmutsen) Toen we besloten om een poging te wagen schoot ik natuurlijk met mijn voetbaltalent totaal de verkeerde kant op waardoor mijn beurt voorbij was, waar ik wel van overtuigd was, was dat je toch een prijsje mocht uitzoeken ( in Nederland hebben we toch de deal altijd prijs) Helaas was onze vriend er niet blij mee dat ik voor mezelf een fluit en een hoed had gepakt, ik heb er 3 minuten mee rondgelopen en toen heeft hij ze afgepakt, ( hij noemde me zelfs een dief) ik heb nog een hele scene gemaakt om die fluit aangezien ik echt vond dat ik daar recht op had, en natuurlijk je kunt het al wel raden zat ik aan het einde van de nacht met de prachtige rode fluit in de taxi naar huis.
Het weer is hier echt fantastisch, ik besloot dus ook meteen om elke dag fanatiek te gaan zonnen, het ging sneller dan ik dacht want na 2 dagen was ik zo rood als een kreeft, ook Marijn heeft het zonnetje goed gevoeld. Na een heftig nachtje stappen waren Marijn en Gabrielle vrij dus die besloten in de zon te gaan verder slapen ( het was vrij bewolkt dus insmeren was niet echt nodig, althans dat dachten ze) na een paar heerlijke uurtjes met een slaapmaskertje op had Marijn 1 kant van haar gezicht verbrand en een prachtig masker in haar gezicht staan. Deze week hebben we wel 3 dagen zon gemist aangezien er een afrikaansezandstormwind over het eiland hing, dit hield in dat het gewoon onwijs mistig was. Toen ik vroeg waar al die mist vandaan kwam vertelde ze me dat het lucht uit Afrika was dus vandaar dat ik deze week ook de Afrikaansezandstormwindweek noem.
Vandaag gingen we een dagje winkelen in Atlantico, we hoorden er veel verschillende verhalen over (klein,groot, saai , leuk) We vonden dat we het toch met eigen ogen moesten bekijken en aangezien het morgen Oudjaarsnacht is wouden we ook een leuke outfit scoren. We zijn met de bus gegaan nou dit was werkelijk waar de laatste keer dat ik in Spanje met de bus ging, de heenweg hebben we ruim een half uur gewacht maar de terugweg… we hebben anderhalf uur gewacht, wat een drama. Maar het was het waard we hebben een onwijs leuke dag gewinkeld en allemaal geslaagd voor een outfit.
De oliebollen ga ik dit jaar missen maar ik krijg er gelukkig slappe patat, stinkende vis en lekker taai vlees voor terug. Ondanks het eten vind ik het hier nogsteeds geweldig ( dit kan natuurlijk komen omdat de cocktails hier onwijs lekker zijn) ik ga me hier de komende 9 weken nog prima vermaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Gran Canaria

Myrthe

Actief sinds 09 Dec. 2015
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 6825

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 03 Maart 2016

GranCanaria

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: